Aktuellt datum och tid: 9 september 2010, 09:26  Registrera  |  Logga in 

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Vi upprättar ert testamente, äktenskapsförord och samboavtal.
Kontakta oss online på Thorlund Juristbyrå eller på telefon 040-976434 så hjälper vi er!

Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Lagfart enbart på hus, är det möjligt?
InläggPostat: 10 mars 2010, 16:18 

Vad jag förstår det som har man lagfart på fastigheten och det som är på fastigheten som då tex ens hus äger man och har så har det alltid varit?

Anledningen till frågan är pga att jag var tvungen att leta igenom gamla papper från 50 - 60-talet om hur det låg till med lagfart på vår sommarstuga som gått i arv sedan omkring 1950-talet. Det visar sig att det bara är lagfart på huset men inte markytan vilket överraskade mig pga ovan nämda sak, stämmer verkligen detta?

Har det inte alltid varit så att man haft lagfart på fastigheten och ingenting annat sedan tidernas början eller har detta ändrats under årens lopp? Ja i alla fall de senaste 50 - 60 åren eller så. Om så är fallet vad gäller då för vår sommarstuga i dags dato?

Pratade med en på Lantmäteriet men han gick hela tiden på det jag skrev i början och kunde inte svara på något annat vilket var lite överraskande men jag behöver verkligen veta vad som gäller och sök på internet har inte givit mig något svar om detta.

Profil Skicka e-post  

Vi upprättar ert testamente, äktenskapsförord och samboavtal.
Kontakta oss online på Thorlund Juristbyrå eller på telefon 040-976434 så hjälper vi er!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar